Dag 12 - New Life 101 Cykeltur i busväder



Idag tvekade jag att cykla till jobbet. Det regnade nämligen en hel del. Jag ligger före med träningen så jag behövde egentligen inte cykelpasset för att klara målsättningen och det kändes lockande att ta bilen. Sedan ändrade jag mig. Om jag kan cykla i det här vädret så kan inget stoppa mig. Bara den tanken fick mig igång. När jag väl hade kommit halvvägs började det hagla ordentligt. I början gick det rätt bra men efter en tio minuter kändes varenda hagelkorn som en kniv i ansiktet. Därför var det riktigt skönt när haglet övergick i ösregn. :) Kom på att det hjälper att sjunga Singin' in the rain för att hålla humöret uppe.

Väl framme på kontoret var jag helt dyblöt. Det som inte dödar det härdar. Efter lunch var det dags för personlig träning. Hade dock glömt att Jörgen skulle bort idag så jag körde ett pass själv. Passade på att köra ben idag. Det blev ett rätt ok pass.

Därefter tog jag ett välbehövligt bad i Onyx bubbelpool. Finns det ett bättre sätt att avsluta ett träningspass på? Jag är så himla imponerad av Örjan på Onyx som fixat till Onyx - Knalleporten. Säkert ett av Sveriges i särklass mest designade gym. Alla gym borde ha bubbelpool. Det borde vara ett slags standard tycker jag.



Snart dags för tredje och sista passet och kan konstatera att jag redan är uppe i 11 träningspass den här veckan. Skall bli mycket spännande att se vad vågen visar på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0