Dag 13 - New Life 101 Lördagsmiddag



Efter en sådär 37 års inprogramering att lördag innebär godis, läsk och fetmat är det inte undra på att man går som på autopilot. För mig är det här något av det svåraste som finns. Därför har jag arbetat en hel del med att förändra synen på lördagen. Det är på något sätt enda vägen att skapa ett helt nytt liv. Vet inte om du känner igen det här men jag tycker att det är lätt att falla in i tankemönster som: Ehh på lördag kan man göra som man vill. Problemet för mig har varit att blodsockret sticker iväg så att man gärna vill ha lite godsaker på söndagen också. Och har man käkat gott på söndagen kan man ju lika gärna äta gott på måndag osv.

Eftersom jag är fast besluten att verkligen fullfölja New Life 101 för att en gång för alla skapa en helt ny livsstil så får det inte hända. Därför har jag och Malin lurat lite på vad man kan äta bryta mönstret men för den skull inte vara tråkiga. Färsk fisk och kyckling känns som två bra grepp. Idag hade vi dessutom lite mozzarella ost till. Helt ok jämfört med vad jag i mitt tidigare liv brukade äta på lördagar. Typ 2l Coca Cola, pommes frites, bearnaisesås och en rejäl köttbit och säkert också 0,5 kilo godis.

Det känns som om det fortfarande måste vara gott men det behöver inte vara så mycket skräp. Så här såg i alla fall kvällens middag ut. Det blev vatten att dricka till. Jättegott.

Idag körde jag dessutom två långa cykelpass vilket innebär att jag är uppe i 13 pass. Målet uppnått för den här veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0