Dag 14 - New Life 101 Change is automatic, progress is not!



Invägning och mätning. Dagens vikt 98,0 kilo och 102 cenitmeter midjemått. På Jörgens inrådan har jag försökt att öka intaget av bränsle för att inte gå ner i vikt för fort. Han och flera personer som jag respekterar hävdar att 2 kilo är i mesta laget. Så jag antar att det här är en i det närmaste perfekt vecka. -1,9 kilo. Att gå ner för mycket i vikt innebär att man har gått ner i vikt på fel sätt. (läs bantat) Mitt mål är inte i första hand att gå ner i vikt utan att bygga en vital, vibrerande, energisprudlande och frisk kropp. Om jag sedan går ner i vikt är det positivt. Med andra ord syftar de aktivitetar jag genomför till att skapa just det. Som ni märker talar jag väldigt lite om mat eftersom det tenderar att bli bantning av det då. Tränar man bra kan man äta nästan vad som helst. Mina hälsotips på kostfronten är därför mycket enkla:

1 Andas! Gör andningsövningar och träna yoga!
2 Drick mycket vatten! Gärna renat med vattenrenare!
3 Ät mycket grönsaker. Tallriksmodellen där minst hälften (gärna mer) av tallriken är täckt med grönsaker.
4 Balansera ditt protein intag! Välj helst fisk eller proteinrika grönsaker.
5 Avstå HELT (eller minska åtminstone radikalt) intag av gifter som alkohol, tobak, kaffe, socker, mättat fett, transfetter och processad mat.

Det blir förresten två träningspass idag med eftersom Malin och ungarna skulle ha bilen. Bra att ha några bonuspass innestående på kontot eftersom denna veckan är sprängfull med föreläsningsuppdrag och jag ser själv att det blir en utmaning att kunna köra två pass om dagen. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0