Dag 6 - New Life 101 - Träning vs Modedieter



Ställde klockan på väckning kl 6:30 idag. Vill hinna med två träningspass idag och ändå inte offra tid med familjen. Kändes tungt först. Körde en ordentlig cykeltur och i takt med att minutrarna gick vaknade kroppen mer och mer till liv. När jag cyklade idag funderade jag en hel del på det här med hälsa. Vad är hälsa egentligen? När man läser kvällstidningarna och media så är det ett enormt fokus på vikt, kalorier och modedieter. Väldigt lite tid ägnas åt träning som är det smartaste sättet att tappa kilon på eftersom det medför en massa andra fördelar också.

Dessutom ifrågasätter jag substansen i väldigt många av de här sensationsdieterna. Läste i en bok om GI för en tid sedan att en bra frukost kan vara Ägg, bacon och kaffe. Här blir det väldigt uppenbart att vi har olika definition på vad vi lägger i ordet "bra frukost". Jag är inte ens säker på att det går att gå ner i vikt på en sådan frukost. Vad jag däremot är säker på är att det är en direkt ohälsosam frukost. Kaffe?! kommer ALDRIG att vara nyttigt för kroppen. Det är ett gift. Att sedan massiv konsumtion av animalisk föda skapar diverse problem i våra inre system är inte heller något nytt.

Hur som helst är jag väldigt stolt över mig själv att jag gjord dagens första träningspass för idag var jag inte riktigt sugen. Det var disciplin som fick göra jobbet. Disciplin = Power. Så här efteråt dock är jag väldigt inspirerad. Det är som Emerson en gång sade.

"Do the thing and you shall have the power!"

Ett av mina absoluta favoritcitat.

Imorgon väntar invägning. Skall bli kul att se hur mycket kroppen förändrats vad gäller fett % och kilo etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0