Hur ser framtidens marknadschefer ut?

Var på en mycket spännande föreläsning idag med Erik Haglöf, VD för Bohmans nätverk. Med sig hade han också sin högra hand Erik Myrhage. Tillsammans presenterade de en analys av hur framtidens marknadschefer kommer att vara och hur den semantiska innebörden av ordet marknadsföring radikalt har förändrats de senaste åren. För mig var det ett brännhet tema eftersom jag det senaster året har testat ett antal olika personer som marknadsansvariga.

En sak som jag själv reagerat mycket på är just att en hel del som arbetar med marknadsföring inte förstår sambandet mellan marknadsinsats och försäljning. Ibland har jag sett marknadsavdelningar som mer arbetar som interna kreativa reklambyråer än som personer som skall förstärka varumärket och öka försäljningen. Det kändes skönt att höra att framtidens marknadschefer kommer att närma sig säljsidan.

Mycket spännande föreläsning var det.



Här står dom. Erik och Erik. You rock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0