New Life 101



Idag inleder jag arbetet med ett mål som jag kallar för New Life 101. Det innebär att jag under etthundraen dagar skall skapa en hälsa i världsklass. Mesta möjliga träning och bästa tänkbara bränsle (läs mat) Även om jag de senaste åren har tränat regelbundet  och ätit relativt bra så finns det mer att göra på området. Som en tjej skrev i en utvärdering när jag var på Wendela Hebbes gymnasieskola för en tid sedan: Du är lite tjock! Sådant är inte kul att läsa.

Varför titeln New Life 101? När jag spånade kring målbilder och på allvar definierade vad målet var kände jag att jag behövde något som kunde skapa kraft bara genom sitt ord. När jag gick på gymnasiet gav sig Depeche Mode ut på en turné som de kallade för 101 som spände över 101 städer världen över. Känslan jag får av 101 är just att jag gör nedslag 101 gånger och maxar ut med kraft ungefär på samma sätt som en turné. Dessutom representerar turnén ett slags enormt kraftfull rörelse för mig. New Life var dessutom den första Depeche Mode låten som jag lärde mig att spela så på så sätt är namnet komplett. Jag gillar dessutom palindromer (Ni vet ord som blir samma sak både fram och baklänges) vilket gör att 101 kändes coolt.

Målsättningen:
+ Träna två gånger om dagen. Sex dagar i veckan.
+ Andas, dricka och äta optimalt varje dag. Huvuddelen av kosten från växtriket, goda kolhydratkällor, fisk och ägg. Sparsamt med kött 1-2 gånger per vecka.
+ Avstå från allt socker.

Nu kör vi!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Höga ambitioner men jag tror på dig. Kör hårt!



Får jag tipsa dig om www.motimate.se med skräddarsydda träningsscheman och kostprogram. Jag blev medlem förra veckan och jag tycker att det funkar bra.

2010-04-12 @ 13:13:52
Postat av: Magnus Strid

Spännande, jag har själv satt liknande mål, dock ej gått ut så hårt som du ska göra. Sätt gärna ut dina mål i siffror åxå så vi ser om du lyckas :) Jag ska följa din resa och jag ser fram mot mkt bilder och del-resultat. Lycka till och ge gärnet!

2010-04-12 @ 13:16:05
URL: http://www.MSTblogg.se
Postat av: Robert Palotas

Underbart Jesper...ett bra sätt att nå sina mål är ju att göra dem synliga...du har mitt fulla stöd!

2010-04-12 @ 13:18:40
URL: http://www.bracoach.se
Postat av: Tord Sand

Jesper! Bra målfocus, jag kör gärna inlinesträning ihop med dig nån gång-om du har det på din träningsagenda!



Kör hårt & lycka till!



-Tord c",)

2010-04-12 @ 15:05:27
URL: http://tordsand.wordpress.com/
Postat av: Marlene

Ska följa din blogg med glädje, har själv lyckats gå ner 25 kg sedan juli 2009 med hjälp av träning och inget socker alls!

Lycka till!

Kram Kram

2010-04-12 @ 20:40:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0