Öhrlings PricewaterhouseCoopers bjöd på ett härligt möte




Ett nätverk under ledning av Öhrlings bjöd in kunder och personal till ett nätverksmöte.

En konstig delad lokal där jag ser alla men de ser bara delar av varandra. Kändes som om jag föreläste för två gäng och det var en utmaning att lägga fokus på båda gängen så ingen kände sig utelämnad. Jag utser detta gänget till de som har rockat fetast i min karriär. Har aldrig sett maken till frimodighet. Det kändes helt fantastiskt.



En helt osannolik händelse ägde också rum vid detta uppdrag. Jag minglade runt med deltagarna innan föreläsning och får en känsla av att jag känner en person. Han hade samma känsla. Det är tre minuter kvar tills jag skall börja köra så jag vet inte om jag skall gräva i hur vi eventuellt hänger ihop men bestämde mig för att göra ett försök. Jag nämnre alla tidigare saker jag gjort men inget napp. Då frågar han vart jag gjorde lumpen? I Halmstad? Ja så var det. Vi hade alltså lumpat tillsammans för 16 år sedan.

Inget märkvärdigt i det tänker du men med tanke på att jag endast låg inne två veckor och kopplades bort från kompaniet ganska omgående på grund av min hjärtsjukdom så hade jag inte mycket att göra med de andra i kompaniet. Vi konstaterade att vi egentligen bara hade pratats vid en gång "på rikitigt" och då endast ett par minuter. Märkligt hur man kan känna igen ett par ögon på det viset.

Efter föreläsningen smet vi iväg till Lilla Torget i Malmö och snackade vidare. Glädjande märker jag att han och jag har en massa gemensamt. Förmodligen betydligt mer nu än då. Tobias driver ett eget företag som går väldigt bra. www.solentro.se Dessutom har han precis skrivit en bok och har börjat ge lite föreläsningar.

Oerhört tacksam för att jag valde att ta den extra tiden att gräva lite. Jag har nämligen en känsla av att vi kommer ha en hel del samtal fram över.

Lurar just på om man kan kalla det här för en lumparkompis med tanke på vår korta historia. Numera skriver jag gärna under på att det är en god vän. Så här ser han ut. Tobias Schildfat!



och så här mysigt var det på Lilla Torget i Malmö denna halvljumna vårafton.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0