Sanning från Oscar Wilde

Oscar Wilde har alltig imponerat mycket på mig. Häromdagen hörde jag en av hans oneliners som jag tyckte var rolig.

"Varje gång man åstadkommer något skaffar man sig en fiende. Man måste förbli medelmåttig för att vara populär."

Alla människor som jag har träffat som verkligen har lyckats stort har behövt ta konsekvenserna av sin framgång. Det är alltid någon som just på grund av att det går bra för dig måste tycka illa om dig. I Sverige kallar vi en del av detta fenomen för den kungliga svenska avundsjukan. Mycket spännande.

Nu bär det snart av till Onys för ett hårt pass med min tränare Jörgen Magnusson. Det blir garanterat en höjdare. Vet ingen som kan kräma ur så mycket ur ett pass som honom samtidigt som jag har kul under tiden. Ingen tillfälligheter att flera kända ansikten använder honom som tränare. Bland annat Jill Jonsson. Därefter bär det av till Göteborg för en föreläsning. Är så laddad så jag nästan brinner upp. Jag har verkligen världens bästa arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0