Spännande möte med Agneta Sjödin



Vet inte om det är tillfälligheter eller ej men det senaste halvåret har två talarförmedlingar kommit med förslaget att det kunde vara en spännande mix att göra en föreläsning med mig och Agneta Sjödin. Självklart är jag väldigt smickrad över det eftersom hon, i alla fall i mina ögon, är ett par storlekar häftigare. Jag är ingen direkt TV tittare men även med min ringa TV vana har jag inte umgått att se henne i TV succéer som Tur i Kärlek, Fångarna på fortet, Småstjärnorna, Faddergalan m.fl.

I alla fall höll hon en föreläsning på Pulsen i Borås idag och tänkte att det kunde vara bra att se henne live för att få en uppfattning om hur hon är som föreläsare. I superspeed skyndade jag dit efter min egen föreläsning och en snabbvisit på kontoret för att skicka iväg ett par papper. Sjönk ner i stolen lagom till föreläsningen skulle börja.

Vad som särskilt imponerade på mig var hennes oerhört naturliga sätt. Inget konstlat och inget tillgjort på något sätt. Ultraprofessionellt ut i fingerspetsarna som man kan vänta sig av en som arbetat på TV i 20 år. Efteråt fick jag chans att träffa henne och göra den stora testen. Jag fick lära mig en teknik på Mastery University för att se om någon är äkta vara och hon passerade testen. Det hela bygger på ett par enkla frågor och om man svarar rätt så är man äkta virke så att säga. Hon passerade självklart. Har aldrig hört någon svara så uppriktigt på frågorna.
Vi ser rätt naturliga ut tillsammans på bilden va? :)

En fråga jag brukar ställa till folk som har lyckats är vad som driver dom och hon svarade kort och gott:
- Det som får mig att må bra och är kul.
Ungefär som min egen livsåskådning. Det blev inget långt snack eftersom hon hade ytterligare åtaganden efter föreläsningen och jag hade brådis iväg till ännu ett möte.



Kommentarer
Postat av: Tord Sand

Kul!

Skulle bli ett bra team på scen tror jag...fast du är egentligen bättre i det du levererar :)



En annan tanke, fundera på att byta bloggverktyg till wordpress, så slipper du den tråkiga reklamen mitt i allt som stör o förtar allt spännande innehåll här.



Du är värd det bästa!



Hälsar

Tord c",)

2010-04-14 @ 00:15:27
URL: http://tordsand.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0