Utmaxning

Idag har jag verkligen känt att jag levt. Efter gårdagens antiklimax hade jag bestämt mig för att den här dagen skulle bjuda på några rejäla genombrott. Jag satte en oerhört aggresiv agenda för dagen och bestämde mig för att inte gå hem förrän alla mål var uppnådda. Jag arbetar fullt med att få färdigt min nya föreläsning som jag kallat för Mastermind. För skojs skull har jag byggt hela föreläsningen kring titeln.

Av en ren tillfällighet kom jag på en helt ny övning idag. Känns som om detta blir en övning som kommer att toppa det mesta jag hittills gjort. För mig är det viktigt att en föreläsning innehåller övningar. Hatar själv att gå på föreläsningar där någon bara står och pratar. Det spelar ingen roll hur underhållande eller gripande föreläsaren är. För mig blir det på något sätt en envägskommunikation när publiken inte får vara med.

Dagens stora äventyr inträffade när jag skulle hem. Det blev sexton timmar arbete idag. Det tog nämligen så lång tid att få färdigt alla moment. Men det gick! hehe. Eftersom våren är här cyklar jag till och från jobbet. Det innebar att det var bäcksvart när jag skulle påbörja hemresan. Vad jag då upptäckte var att det var fasligt lite kräm i batteriet till framlampan. 40 minuter på landsväg utan bra ljus är oerhört spännande. Lyckligtvis hade jag bakljus och reflexväst så det var ingen fara att bli påkörd. Mobiltelefondisplayen från en Iphone ger dessutom lite ledljus. Men på hela taget var natten svart. Då och då kom en bil och då var det bara att köra för glatta skam i strålkastarljuset av bilen. Skönt att vara hemma. En bra dag.

Imorgon väntar föreläsning för Svenska Foto Gruppen. Det blir andra gången jag träffar dom. Ett härligt gäng med mycket duktiga fotografer. Skall bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0