Do the thing and you shall have the power! - Emerson

Detta är några av mina starkaste ledord när jag har ett stort beslut att fatta. Inser att det var över ett halvår sedan jag föreläste på engelska. Brukar vilja ha gott om tid för att få upp flåset ordentligt. Därför hade jag en snabb vånda när Annika på Lära för livet ringde om ett brådskande uppdrag... på engelska.  Jag har drillat engelskan hela helgen och inser att det går väldigt bra nu. På onsdag skall de få sig en 100 %ig föreläsning.

Det här blir en bra repetition för mig eftersom det nu är helt klart att jag skall föreläsa på MIT (Massachusetts Institute of Technology) i USA inom kort. MIT är världens i särklass mest välmeriterade Universitet. Bland eleverna finns hela 75(!) nobelpris vinnare. Tanken är oerhört inspirerande att jag skall föreläsa just där. När jag tänker på det känns det som en bra uppvärmning att föreläsa nu på onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0