En magisk helg med kidsen

Som kontrast till ett par mycket arbetssamma månader med helgaktiviteter befann jag mig helt plötsligt med en helg som var som ett oskrivet papper. Inga måsten eller åtaganden. Bara tid att disponera precis som vi ville. Det blev verkligen en helg utöver det vanliga. Det fina med barn är just att det uppstår magi i de mest enkla av ögonblick. En av höjdpunkterna var exempelvis när Nomi kissade på pottan för första gången själv. Jag har visat henne ett par gånger under veckan och nu i helgen har hon gjort det själv tre gånger. Heja Nomi. Man ser hur stolt hon är.



Att leka med vatten är väl alla barns stora lycka. Jag laddade på med mängder av handdukar och gav Nomi obegränsad mängd vatten. Hon var helt salig.



Jag och Neo passade också på att köpa lite LEGO. Det gäller att passa på innan Malin kommer hem med sådana inköp enligt devisen: Bättre att be om förlåtelse än om tillåtelse.



På söndagen var det dags och hämta Malin. Skönt att ha henne hemma igen.



Nomi är väldigt mammig och Neo är väldigt pappig. Nu när Malin har varit borta har pappa däremot fungerat väldigt bra. Vi har gosat mycket och pappa har varit väldigt bra att ha. I samma ögonblick som hon såg Malin var pappa däremot som bortblåst. :)



På kvällen var det julmarknad i Viskafors. För er som har följt bloggen så vet ni vid det här laget att jag är en riktig nerd på den här typen av evenemang. Det känns fint, traditionsenligt och väldigt svenskt på ett bra sätt. Att vi dessutom har det i vår lilla ort gör inte saken sämre. Mysigt värre och en fin avslutning på en fantastiskt, magisk, underbar, kärleksfull, mysig och enastående lyckad helg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0