Dag 100-101 New Life 101 A new destiny del 1

Kan stolt konstatera att jag härmed har 101 dagars utmaningen. Det känns riktigt bra. Har frånsett en lindrigare tränining nu under semester i stort sett uppnått uppsatta mål vad gäller träningen. Jag har en helt annan styrka och kondition idag. Jag är piggare och mer allert. Foten har hållt! Bara det i sig är en triumf. Syftet med målsättningen var att utveckla en helt ny livsstil. De aktiviteter jag hittills utfört har verkligen lett fram till det. På skissblocket finns det fortfarande saker som jag inte gjort men de har jag kvar till framtiden.

Summerar de saker jag är mest stolt över:

1 Att kunna träna två pass om dagen under de 12 dagar Malin var i Kina. Det kräver sin man när man har två barn, hem och karriär att tänka på.
2 Cykelturen i Ösregnet. Jag var verkligen på väg att banga ur då.
3 Alla lunchträningar som jag genomfört.
4 Att jag trots semester kunnat upprätthålla en viss aktivitet. Kunde varit mer disciplinerad men det här är i mina egna ögon helt acceptabelt.
5 Att jag flera gånger har ställt klockan på 5:30 för att kunna cykla en timma innan jag började jobbet.

Fem saker som kunde gått bättre:
 
1 Fler högintensiva pass. Förvisso har jag känt efter lite extra i foten för att inte förta mig men jag kunde helt klart ha fått in fler högintensiva pass.
2 Kosthållningen. Jag kan vara mycket mer konsekvent och disciplinerad med vad jag stoppar i mig.
3 Variationsrikedom i träningen. Jag märker att över hälften av alla pass har blivit på cykel. Det finns så mycket kul träning.
4 Jag kan i ännu högre grad involvera familjen i träningen.
5 Mätning av vikt och mått. Jag har missat en hel del mätningar på vågen.

Har i min journal också noterat ett antal viktiga insikter som jag gjort under resans gång.





Kommentarer
Postat av: Marcus Solberg

Grattis till en väl utförd utmaning Jesper! Bra jobbat! :)

2010-08-04 @ 04:55:13
URL: http://www.slipsbox.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0