Dag 80 - New Life 101 Ännu en dag på landsvägen



Missade att föra in detta igår (torsdag)Det blev i alla fall tre träningspass. Två stycken på cykel och ett kort gympass innan jag åkte hem. Var som hastigast inne i och läste i bloggen från starten och märker att det fanns en hel massa ambition och vilja. Jag skall minsann... Ingenting kan hindra mig från... Inte en chans att jag avstår från träning. Dessutom läser jag lite om hur det kändes. Jag känner mig sliten idag... Det var mottigt att komma ut...

Vad jag vill säga är att så här på 80-dagars jubiléet av mitt nya liv så är det sällan jag upplever det så. Att träna två timmar om dagen är rätt enkelt nu. Det har med andra ord blivit en bra vana. Har senaste veckan dessutom fått höra av en handfull människor som jag sprungit på att jag ser väldigt frisk ut. Det var länge sedan just order frisk kom upp och det känns glädjande. Jag känner mig ärligt talat rätt fluffig fortfarande men jag håller med om friskheten. Ni som träffar mig vet att jag är rätt intensiv och sprudlande större delen av tiden men jag känner att det finns en helt annan urkraft i den energin nu. Innan levde jag mer på randen av vad jag klarade av. Nu har jag mer reserver att ta av.

Jag och min fru har dessutom på allvar börjat prata om semestern. Anledningen till att vi inte planerat den tidigare är att vi sedan länge kännt att vi vill hålla oss på hemmaplan för Nomis skull. Därför blir det en massa härliga små möten med folk som vi tycker om i närheten av där vi bor. Precis vad jag längtar efter allt resande i jobbet :)

Däremot har vi nu satt upp målet att göra denna semestern till en riktig Power semester. Mycket träning och bra mat och fokus på lycka och passion.  Vi kommer bland annat genomföra en cykelsemester med barnen. Inte för många och långa cykelpass men ändå ett par timmar aktivitet i form av cykling. Dessutom skall löparskorna med. Jörgen har genom året dessutom berikat mig med massor av smarta functional övningar som man kan göra på gräsmatta eller i varm härlig sand på stranden. Startskottet blir måndagen så att planeringen är fullständig. Det här skall helt klart bli vårt livs bästa semester. We rock!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0