Dag 82 - New Life 101 Sommaren 2010

Jag och Malin har spånat fram ett antal aktiviteter som vi skall göra under semestern för att det skall bli en semester i träningens tecken.

1Cykelsemester. Vi tar med barnen ut på en 4-5 dagar tour på cyklarna. Kör man korta pass och konsentrerar cyklandet till morgon och kväll och gör ett antal pauser in emellan så bör man kunna cykla en 3-4 timmar om dagen.

2 Semesterfirande hos Malins föräldrar. Mitt projekt är att jag skall cykla till Malins föräldrar när vi skall hälsa på dem. Det blir 18-20 mil enkel resa. Ett bra träningspass. Sedan är tanken att jag skall köra samma resa hem igen efter ett par dagar hos hennes föräldrar.

3 Har nu tre löppass i bagaget och har för avsikt att under semestern köra ett par löpträningar.

4 Med det ökade självförtroendet och en starkare fot drömmer jag om att åter kunna träna yoga. Denna semstern vill jag köra ett provpass för att se hur det går.

5 Dilemmat med vardagsträningen som jag normala fall får till och från jobbet och mina lunchpass är att dessa naturliga pass går bort pga semestern. Har klurat lite på hur jag kan få in dessa massiva träningspass och är ännu inte helt klar. Har avsatt tid till mina brainstorming timmar för att komma på nya spår.

6 Ett sätt är förstås att plocka fram inlines och åka medan Neo tränar på att lära sig cykla. Tänker mig också att utnyttja vistelsen på stranden för diverse övningar. kanske en längre simtur kunde fungera. 

7 Spela tennis är kul också. Det var länge sedan. Malin har dessutom spelat aktivt för ett antal år sedan så hon bjuder ett hårt och bra motstånd för att skapa ett bra träningspass.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0