Dag 73 - New Life 101 Actionday!

Idén till den här dagen fick jag när vi gjorde årsmålsättningen. Som föreläsare blir det en hel del stillasittande under veckan. Resor i bil och på tåg, kundsamtal på kontoret. En och annan coaching och konsult uppdrag ger samma stillasittande tillvaro. Därför har jag brainstormat en hel del på hur man kan få in aktiva moment i vardagen och då föddes idén med Actionday.

Syftet var att göra sånt som man normala fall gör stillasittande fast aktivt. Exempelvis sköter telefonsamtal gående, genomför möten under promenad etc. Kan konstatera att Actionday fungerade mycket bra. Har tränat hela sex träningspass idag, vilket är rekord under mitt nya liv.

Började med cykel till jobbet. En härlig dag för cykling. Lite lagom svalt och lite lätt fukt som gjorde att allting luktade fantastiskt gott.



Sedan hade jag ett möte med Hanna Friman på Areima. Vi körde mötet med en promenad i bra tempo i Annelundsparken. Första gången som jag träffade Hanna dedikerat på det här sättet. Hon är så himla duktig på det hon gör. Vi var verkligen animerade i mötet för tiden bara sprang iväg och vi fick rusa där ifrån för att hinna till resten av dagen. Hann med andra ord inte med att ta en bild på henne men här kommer en länk till deras hemsida i alla fall: http://www.areima.se/

Tog dessutom den här bilden från Annelundsparken på väg till kontoret. Vilken oas vi har. Det är som Central Park i New York fast bättre.



Pass nummer tre körde jag på lunchen då jag hade en hel del småärenden som jag hade samlat på mig. Tog verkligen uppgiften på allvar och körde power-walk modell hårdare. Var helt plaskvåt när jag kom tillbaka till kontoret.

Sedan var det dags att cykla hem och koppla på cykelvagnen så jag kunde hämta ungarna på dagis. Det här fjärde passet blev nästan en och en halvtimma långt. Kändes väldigt pigg i benen i alla fall. Var förberedd på att det skulle gå åt en hel del energi så jag har haft en hel del extra snacks med mig på kontoret för att ladda.



Det femte passet fick jag på köpet av kidsen eftersom de tyckte det var så roligt att cykla. När vi hade käkat middag begav vi oss ut på ännu en cykeltur. Jätteskönt.

När nu kidsen har lagt sig skall jag sätta mig på spinningcykeln en stund. På så sätt har det blivit nästan sex timmars träning idag. Bra jobbat Jesper.



Actionday rocks!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0