Dag 77 - New Life 101 Äventyr på inlines



Idag var det dags för ännu en utmaning. Precis som i fredags handlade det mycket om att övervinna rädsla och våga lita på kroppens förmåga. Inlines är en träning som jag gillar. Det hör till de mer äventyrliga kategorierna av träning. Jag har en vision om att kunna köra långdistans på inlines. Det var ett par år sedan jag på allvar körde så det var både lite läskigt och nervöst. Kände precis som i fredags att kroppen var fylld av rädsla för att sätta igång något i fötterna.

Väl ute på gatan gick det som tåget. Det var skönt i den ljumna sommarkvällen. Efter bara ett par minuter var jag inne i det. Kände att jag kunde öka tempot rejält. Efter träningen var jag lite rörd över att jag kunde fullfölja. Någonstans inom mig kände jag ett hopp om att jag kanske kan få tillbaka min kropp så som jag drömt om. Nu blir det skönt att softa lite.

Summerar jag veckan så har jag tränat avsevärt mer än de tolv timmarna som är målsättningen. Snyggt jobbat Jesper! I veckan som kommer har jag tre föreläsningar och inser att det blir en utmaning att få in alla träningspass men jag skall göra mitt yttersta. Det måste gå att få ihop föreläsande och träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0