Föreläsning för KOMPISar

Idag har jag varit i Arboga och kört en föreläsning för ett gäng personliga assistenter och föräldrar till funktionshindrade barn. Kompis är namnet på ett slags gemensam ägt assistansbolag. Det blev ett innerligt möte och de var verkligen på hugget. Fick jättefina erkännanden i utvärderingarna. Jag hade dessutom förberett en helt ny del som jag premiärprovade idag. Fick jätte bra respons på den.



Här gör vi den klassiska "pennan övningen" tillsammans. Kommer ihåg första gången jag såg den här övningen. Det måste vara över femton år sedan. Det var en amerikan som jag glömt namnet på som höll en utbildning på företaget jag arbetade på då som gjorde den. Jag tror att han hette Parick Davids. Sedan dess har den alltid funnits med i baggaget av övningar.  Nu har jag sett att det är ett antal föreläsare som plockat upp den. Mycket beroende på att den är så enkel och kraftfull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0