Föreläsning för personal på SP



Ett glatt gäng var samlade i en stekhet konferenslokal i Annelundsvillan. Beundrar verkligen deras tålamod och fokus i värmen. Personalen var på hugget och jag tyckte att jag nådde fram bra. Utvärderingarna visade också ett bra resultat. Enhetschefen sade att det var den bästa föreläsningen han varit på. Full respekt för en sådan åsikt men i mina egna ögon var det inte en optimal föreläsning.

Fick en bra idé när jag ögnade igenom utvärderingarna. Det var några som efterfrågade källor till det som jag talade om. Brukar generellt inte ta upp vilka vetenskapliga grunder jag bygger föreläsningen på även om sådana självklart finns. Idén är att ha med en kort referenslista för de som önskar. Skall sammanställa den i helgen. Det skall med andra ord aldrig bli någon mer utvärdering där någon kan raljera över brist på källor. Bra med utvärderingar just därför. De största förbättringarna jag gjort i mina föreläsningar är sådant som kommit fram under insamlandet av detta material.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0