Girlpower! Del 1 - Upptakt



Så var det då dags för en ny spännande förelsäning. Det hela började som en idé som jag och Emilie diskuterade. Idén var att jag skulle designa en föreläsning för bara kvinnor. Har under årens lopp provat ett antal moment där jag fått en väldigt tydlig skillnad i omdömen av män och kvinnor. Historier där männen har sagt att "den där historien var det löjligaste jag hört och där kvinnorna om samma story sagt att "den där historien var verkligen det bästa jag hört".

Historier och övningar som har fått den typen av feedback har bara fallit bort till förmån för annat material. Nu tog jag däremot fram allt detta och testkörde. Jag är överväldigad av att så många trotsade sommarvärmen och bokade sig till föreläsningen.

Vi har dessutom inte haft turen på vår sida inför planeringen av den här föreläsningen. Bland annat hade Grand hotell i Borås slarvat bort vår bokning. När vi väl skulle börja detaljarbetet visade det sig att vår bokning helt hade försvunnit (!). Man hävdade då att vi missskött betalningen vid en föreläsning som vi arrangerat tidigare i år. Saken är bara den att vi inte har haft någon föreläsning tidigare i år... Då insåg konferenspersonalen att det var en annan kund som hade haft ekonomiska problem... Fattar ni hur snurrigt det här låter? Saken blev inte bättre av att det dessutom hade blivit fullbokat under tiden som man plockat bort vår bokning. Man visade då inte något som helst intresse för att kompensera sin miss varför vi valde att flytta föreläsningen. Sedan fick jag av en tillfällighet att det inte alls var fullt på Grand så det verkar helt klart som om man urusel koll på sin administrativa verksamhet.

Minns dessutom så här i efterhand att det var oerhörda problem när jag körde min Lev Nu föreläsning på Grand förra året. Vi kommer med en hel del utrustning och effekter när vi kör denna föreläsningen varför vi alltid har en checklista med punkter som vi kräver av de lokaler som vi bokar. Bland annat ingår det att vägen från lastbrygga till lokal måste vara kort så att vi snabbt skall kunna forsla in all utrustning. Dessutom är det viktigt att vi kan använda rökmaskin varför vi alltid kontrollerar om det funkar med fläktsystem och brandlarm i förväg. Döm om vår förvåning när man förklarade att det inte alls går att koppla bort brandlarm och att man ogillar kunder som kommer med mycket utrustning...

Man hävdade då att vi inte alls hade upplyst om det här vilket är fullständigt fel med tanke på att vi har två hela A4 sidor med frågor som vi ALLTID kollar. Eftersom pappret är ifyllt så vet vi att vi kollat av frågorna. Från det samtalet går det med andra ord inte att ta miste på vad vi är för en typ av kund när vi bokar.

För att se det positivt har vi nu gjort om checklistan så att vi fortsättningsvis alltid skall få uppgifterna faxade med underskrift från konferensanläggningen för att det aldrig mer skall hända. Bra va?

Kort sagt är mitt intryck efter de här turerna att Grand Hotel i Borås sucks big time!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0