Med andan i halsen



Jag tog den här bilden från Convatecs konferenslokal. Ser det inte lite ut som ett amerikanskt collage område? Det blev ett speciellt möte idag med personalen. Hade fått inte mindre än tre olika teman att köra under två timmar och sådant är lite trixigt att få ihop. Dessutom var det ultra viktigt att vi slutade i tid eftersom jag endast hade en halvtimma att ta mig via tunnelbana och på tåget.

Jag märkte hur snabbt klockan gick. Det blev cirka femton minuter språngmarsch till tåget. Dörren slog bokstavligt talat igen bakom mig. Hade jag föreläst 15 sekunder till så hade jag missat tåget. Fick torka svett en bra stund för att komma ner på jorden. Blir en halv träningspoäng för den insatsen. :)

När jag väl började landa ombord på tåget kom jag att tänka på en av mina kollegor och en mycket god vän Olof. Han missade en föreläsning förra veckan pga en miss i kalendern. Jag tänkte då att det där skall aldrig hända mig. Nu inser jag hur naivt det var att tänka så. När man har så många föreläsningar, tågförbindelser och små detaljer som kan fallera så är det väl egentligen bara en tidsfråga innan det händer. Tycker själv att jag har ett bra bokningssystem och alltid satsar på att ha goda marginaler när jag reser långt men ibland är det tajta girar som idag. Jag är glad att jag har marginalerna på min sida idag.

Är dessutom väldigt laddad eftersom en snabb summering av utvärderingarna visar att det kan bli all-time high från dagens föreläsning. Det blir i sådana fall tionde gången i år som jag slår mitt personliga rekord från utvärderingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0