Nomi kan själv



Har försökt truga i Nomi mat i säkert 45 minuter. Ingenting fungerar. Eftersom jag sedan länge har ledsnat på att sitta där och truga låter jag helt enkelt Nomi äta för egen maskin. Då slinker den här portionen ner i ett nafs. Vad som saknades var, skulle jag gissa, utmaningen. Behovet av att växa är inte att underskatta. Därför har jag låtit Nomi prova ett antal saker som hon inte har gjort själv under helgen. Det har fungerat fint. Sitter just och tänker på hur många människor det finns ute i världen som gör en dålig insats i sin livsföring för att de inte ges utrymme att växa.

Ger du din omgivning möjlighet att växa?
Får du själv möjlighet att växa av de omkring dig?
Har du möjlighet att utvecklas på ditt jobb?

Att växa är att leva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0