Coacha vs Föreläsa

Har haft helt sprängfullt med coachningar idag. Har en hel del småföretagare som jag bistår just nu och det är så kul att se deras oerhörda framsteg och framåtanda. Jag känner mig oerhört stolt att få vara en del av den processen. Jag värdesätter verkligen coachingen som kontrast till föreläsandet.

Får ofta frågan vilket som är roligast; coacha eller föreläsa? Svaret är att det är kombinationen. Att bara föreläsa skulle snabbt få mig att tappa äktheten i det jag gör. Att bara coacha skulle också bli tradigt i längden. För mig är det nog så att de båda i lagom dos ger energi till varandra. Dessutom blir arbetet mer varierat när jag har båda vågskålarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0