Dag 21 - New Life 101

Dagens mätning 96,6 kilo. Blev 9 träningspass den här veckan. Ligger med andra ord ett pass plus efter 21 dagar. Snyggt jobbat Jesper. Är jäkligt laddad inför veckan. Skall verkligen maxa ut så mycket jag bara kan. Malin kommer att ha säljmöte ett par dagar så jag kommer att ha ungarna själv tisdag och onsdag. Ibland stöter jag på folk som är ensamföräldrar med barn som säger att det inte går att träna när man har barn att ta ansvar för. Jag har bestämt mig för att avliva den begränsande övertygelsen. Har lurat en hel del på hur man kan träna med barn. Här är några grejor jag kommit på.

1 Dansa tillsammans med barnen. Ser du till att hypa lite extra blir det ett riktigt bra träningspass.
2 Ta barnvagnen på en jobbingtur.
3 Köp en motionscykel och träna när ungarna lagt sig. Exempelvis när du ser på TV.
4 Gör benövningar medan du lagar mat eller fixar hemmet. Testade själv att göra lite knäböj och utfall när jag lagade mat idag. Funkar perfekt. Känns lite konstigt bara men det fungerar.
5 Är barnen större kan man utföra en uppsjö av sporter tillsammans. Det är bara fantasin som sätter gränser.

På tisdag får vi se om det fungerar eller om det bara är i mitt huvud som det går! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0