Dag 23 - New Life 101 Functional Moves på Onyx

Malin har säljmöte den här veckan vilket gör att de dagar som jag inte kör föreläsningar så hämtar och lämnar jag på dagis. Jättekul eftersom jag får ännu  mera tid med ungarna. Det skapar också en situation där jag får vara ännu mer disciplinerad för att installera den nya livsstilen. Kort sagt möjligheterna till träning blir mer komplicerade. Idag löste jag det hela genom att smita iväg på lunchen och köra pass på Onyx.

Den träningsform som jag älskar allra mest är gruppträning till musik. Inget snack om saken. Det är så skönt när man taggar varandra i gruppen. Musiken gör också att jag glömmer av att jag tar ut mig. Det är först när passet är slut som jag kommer på hur trött jag är i kroppen. Idag var det Mia som höll ett pass som kallades för Functional moves. Funktionell träning i grupp helt enkelt.

Det här med funktionell träning går som en löpeld genom landet och övningarna blir allt mer utvecklade. Detta i kombination med att Mia är en fantastisk instruktör gjorde passet fullständigt toppen. Jag känner redan träningsvärk i småmuskler som jag inte trodde fanns :) Lunchpass är inte sista gången jag kör. Passar utmärkt eftersom jag har gymmet 20 meter från kontoret!

På kvällen körde jag lite styrka och streching hemma för att få till mitt andra pass. På vågen visade sig en ny rekordvikt också. På söndag får du se vilka resultat som veckan har givit.

New Life 101 visar redan det som jag föreläser om: Det är oerhört enkelt att lyckas! Det handlar egentligen bara om att göra rätt saker i tillräckligt stor utsträckning. Denna princip är applicerbar i livets alla skeden och områden. Det som är enkelt att göra är dock också enkelt att låta bli att göra. Det är där disciplinen blir viktig för att installera en vinnande vana. Om 78 dagar får vi se hur självklart jag tycker att det är med mitt nya liv. Det känns redan som om jag är "fast" i min nya livsstil men vi skall inte gå händelserna i förväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0