Dag 26 - New Life 101 En stolt dag

Efter gårdagens noll träningspass är det ultraviktigt att jag fullföljer veckans pass för att inte hamna efter. Detta innebar en utmaning eftersom jag idag hade två föreläsningsuppdrag. Tidigt smet jag iväg upp och körde ett långt cykelpass. Hjärnan var fullt sysselsatt med dagens föreläsningar så det kändes oerhört skönt att komma ut på cykeln.

Lyckades senare också få till ett konditionspass på Onyx. Körde intervall träning på motionscykeln. Växlade mellan 150 och 160 pulsslag per minut. De flesta auktoriteter jag har träffat hävdar att de bästa intervallen man kan ha är inom aerobiskt intervall och strax över. På så sätt kan man köra ett långt pass som ändå är uthärdligt. Dessutom får man full behållning av intervallträningen.



Så dagen bjöd på två träningspoäng trots ett tajt schema. Jag är mycket stolt. Det är nämligen lätt att lyckas när förhållandena är enkla. Det är när det blir mer komplicerat som man med säkerthet vet om man är rätt ute eller inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0