Dag 30 - New Life 101 Utmaxning Bitte



Efter helgens kaloririka middagar kände jag att jag på allvar har jag känt att jag verkligen på allvar vill maxa ut den här veckan. Jag märker hur mycket mer kapacitet min kropp har. Problemet den här veckan är tiden. Idag har jag haft fem coachningar och en föreläsning på schemat. Därför ställde jag klockan på väckning en timma tidigare idag. Det var minusgrader och frost på sadeln. Det var lite motigt att gå upp faktiskt.

Väl på cykeln kom motivationen på en gång. Kände mig pigg i kroppen och förväntansfull inför dagen. Man ser så himla mycket dessutom när man cyklar. Idag såg jag både älg, rådjur, räv, hästar, får och en hund. Kändes lite exotiskt faktiskt. Jag tänkte också mycket på hur tacksam jag är över att fötterna håller. Innan behandlingen så kunde jag knappt gå en promenad och nu tränar jag två, tre timmar om dagen. Det är verkligen underbart att vara frisk.



Dagens andra pass körde jag på lunchen. Hade bara tio minuter på mig att smita från kontoret till gymmet, byta om och vara på plats inför lunchpasset på Onyx. Tur att gymmet bara ligger tjugo meter ifrån kontoret :) Fick blodad tand förra veckan på Functional Moves. Det gick mycket bättre idag. Jag märkte att en hel del av de mest krävande balansövningarna hade fått sig en rejäl förbättring. Jobbigt värre. Mia är en rikgit slavdrivare.



Det var en trött Jesper som efter sexton timmar på kontoret klädde på reflexvästen för att cykla hem i mörkret. Totalt tre pass och tre timmars träning idag. Inte illa för en motionsidrottare. Var tvungen att arbeta sent idag för imorgon är jag ledig för vård av sjukt barn. Nomi har feber.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sötis!

2010-05-13 @ 10:25:08
Postat av: Åsakarin

Tyckte att frosten på sadeln såg ut som ett hjärta :-)Heja dig!!!!

2010-05-18 @ 09:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0