Dag 37 - New Life 101 Lite disciplin har ju inte skadat!

Trots alla kreativa ideer jag utvecklar är underhållningsvärdet mycket begränsat i att träna hemma när ungarna har lagt sig. Jag känner tydligt att den sena timman att träna inte alls tilltalar mig. Där läser jag hellre en bok eller tar det lugnt. Idag provade jag lite nya grepp för att få till ett bra träningspass. Vi har ett rum i vårt hus som vi kallar för Actionroom. Där har vi satt upp en ordentlig nattklubbsrigg. Här passade jag på att rocka dansa lite.

Eftersom resten av familjen sov så fick det bli med hörlurar och ipod. Upplevelsen hade varit avsevärt starkare med ett par ordentliga högtalare och rätt hög volym. Kul att ha provat i alla fall.

Jag har dessutom ett antal dagar på mig att uppfinna en träningsform som fungerar. När jag coachar folk om träning har jag egentligen bara ett par enkla tips och det är att det skall vara kul. Om det inte är kul att träna så kommer man inte kunna vara konsekvent med träningen. Jag kommer att knäcka nöten med hemma träningen för den är verkligen inte kul just nu. Jag är mycket stolt att jag faktiskt gjorde ett pass idag.

Längtar till gruppträning och utomhusträning. Om jag får barnvakt på torsdag så hinner jag köra lunchpasset på Onyx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0