Dag 38 - New Life 101 Brainstormingen ger resultat

Klurar en hel del på hur jag skall få till träningen kul nu när jag har barnen på kvällarna. Idag kom jag på en lösning som jag bestämde mig för att prova. Jag har hela tiden haft fokus på vad jag kan träna när barnen sover. Idag ändrade jag utgångsläge och funderade på vilken träning jag kan göra när barnen är vakna. Ett problem att träna tillsammans med Neo och Nomi är att de blir trötta och jag bara halvtrött. Jag behövde alltså komma på ett sätt som fungerar så att jag får träning men inte nödvändigtvis dom.

Åkte därför till Sportex och köpte en cykelvagn idag. Neo var minst sagt begeistrad. 



Hade inte kunnat föreställa mig hur bra träning det var. Uppförsbackar med 50 kilo packning är grymt bra träning. Totalt var vi ute i cirka 90 minuter. I den branta och över en kilometer långa "djävulsbacken" var pulsen uppe i 198 när jag närmade mig toppen. Synnerligen slagkraftig träning. Jag njöt i fulla drag. Neo tyckte dock att det gick lite långsamt i uppförsbacken :)

Halvvägs tog vi en liten paus där barnen fick äta glass. Ett uppskattat inslag som synes.





Kruxet med att avverka långa pass med barnen är att de kan få långtråkigt. Har börjat fundera på att köra tre-fyra timmar. För att få det att fungera får man ha lite kul aktiviteter med sig samt lite pauser in emellan. Kanske kan cykla till Neos kompis Simon i Sandared. Det blir nästan sju mil. En bra sträcka med andra ord. Funderar på att ha ett slags tema på vägen. Är man lite fantasilös har jag luskat ut att man kan ha med en mini DVD med i vagnen.

Med andra ord slipper jag att träna när ungarna har lagt sig idag. Istället blir det en mycket bra bok "Vägen till mästerskapet" med Brian Tracy. Det var åratal sedan jag läste den så det skall bli spännande att se vad jag tycker om den nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0