Dag 49 - New Life 101 Träningsrekord

En ruskigt bra träningsform är att arbeta i trädgården. Jag har funderat en hel del på det här. Hur mycket träning blir det egentligen när man arbetar i trädgården. Beslutade mig för att ta på pulsklockan idag för att se efter. Efter en hel dags träning visade klockan att jag hade varit uppe i ett aerobiskt träningsintervall i över fyra timmar. Dessutom hade jag extrem puls i över 20 minuter. Med andra ord ett riktigt bra träningspass. Tror dessutom att jag arbetade lite extra frenetiskt som en följd av pulsklockan varför den helt klart är här för att stanna.
Att arbeta i trädgården påminner mycket om funktionell träning faktiskt.

Summerar dagens träningspass med följande moment :)

Klippa gräset
Dra upp en enbuske (Grymt bra träning! Nästan värt att plantera lite skit som man drar upp året därpå hehe)
Flytta marktegel. Passade på att lyfta två i varje hand och dessutom göra axelpress när jag flyttade dem.
Lasta jord och sand
Löpartävling med Neo. Neo brukar springa runt huset på tid. Idag ville han att jag skulle göra det. Visserligen inte många minuters träning men jag tog tävlingen på stort allvar och kunde konstatera en puls på över 170 i alla fall.

När jag summerar veckan så slutade jag på ett riktigt bra resultat. Det enda som inte rört på sig särskilt mycket är vågen. Kan säkert bero på att jag inte orkat laga två olika maträtter till mig och ungarna varför kosthållningen har varit sämre än vad den brukar. Mer traditionell husmaskost istället för min specialmat. Men det blir förstås ändring på det nu när jag har lite mer tid. När jag går in i andra halvan av New Life skall kosten få sig ytterligare en uppryckning. Kan konstatera att primära fokuset har legat på träning och kosten har varit sekundär. Nu skall även kosten bli primär.

Ser fram emot en ny härlig vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0