Dag 50 - New Life 101 Magiska cykelpass



Tog en annan väg till jobbet idag. Hamnade på en grusväg som påminner rätt mycket om Emil i Lönneberga filmerna om det inte hade varit för vägskylten. Det är verkligen enormt befriande och upplyftande att vara ut och cykla. Känner att tankarna verkligen får luft under vingarna. Det hör till vanligheten att man har fått uppslag och idéer till nytt material att få in i föreläsningarna.

Något som känns särskilt coolt är alla lukter man känner. Bare genom luktsinnet har jag märkt hur vinter har övergått i vår och att våren är på väg med stormsteg mot sommaren. I en bil går man miste om hela den magiska upplevelsen av lukter. Jag har lite då och då människor som undrar hur man är funtad när man cyklar 15-20 mil i veckan till och från jobbet. Med upplevelser som den jag just nämnde undrar jag hur man är funtad om man frivilligt avstår från något så magiskt.

Denna veckan innebär ett trappsteg upp på stegen. Jag har kommit halvvägs på 101 och vill att den sista halvan skall bli bättre än den första. Har därför lurat lite på vad jag vill göra för justeringar i programet. Jag vill ha in fler högintensiva pass. Förra veckan innebar rekord hittills med fyra intensivpass på en och samma vecka. Idén är att det skall bli en standard. En annan sak som jag vill optimera är kosthållningen. Har en idé om att ha en dag i veckan som jag äter mer cleansande mat. Skall dessutom testa nya sporter. Kanske bergsklättring? Tennis? Basket? Om jag känner mig 100% säker så skall jag också ge mig ut på ett löpningspass under del två av New Life 101.

Det blev två ordentliga träningspass idag i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0