En fantastisk lördag

Idag, lördag, gjorde jag en väldigt unik föreläsning. Det unika var själva miljön. Nämligen ett femtioårskalas. Har aldrig gjort något liknande tidigare. Var lite orolig för att folk skulle vara på mer kalas humör än föreläsningshumör men så var det inte. Fick fint gensvar och hade sedan ett antal härliga samtal med gästerna kring mental träning osv.

Födelsedags"barnet" Lillemor är verkligen en fantastisk människa. Innan det här uppdraget uppstod hade jag aldrig träffat henne. Allteftersom planeringen fortskred och vi hade ett antal samtal inför denna dagen har jag lärt känna en unik person. Det faktum att hon lägger in en föreläsning för att få gästerna att komma i rätt mode visar att hon är mån om att gästerna skall ha det bra.

Ju mer jag tänkt på det desto mer har jag känt vilket förtroende jag fått. Jag menar det här är ingen allmän miljö utan helt på hennes hemmaplan bland personer som hon byggt upp relationer med under hela sitt liv. Där kommer jag och skall servera något bra. Det känns stort.



Efter festen bar det i blixtfart iväg till Borås för att gå på bröllopsfest. Det är en av Malins bästisar som gift sig och nu passar på att fira med kompisar m.fl. Jag anslöt lagom till att folk hade fått upp farten så jag kom rakt in i en sprudlande och energirik folksamling. Härligt. Här sjunger brudgummen familjens signaturmelodi... Han kan rocka Christian!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0