Ett vackert ögonblick av saknad.



Med mina begränsade kunskaper kring växtriket skulle jag i alla fall tro att det här är ett japanskt körsbärsträd. I alla fall får det mig alltid att tänka på min far varje gång jag ser ett sådant träd. Det är 19 år sedan han gick bort. Jag kom att tänka på små saker som vi gjorde.

Relationen med honom var himmel och helvete. Han var på många sätt min bästa kompis i mina tonår men han kunde också såra mig något oerhört. Anthony Robbins brukar alltid säga att människor gör det bästa de kan med de resurser som de har och det är så jag väljer att tänka på honom. När han gjorde mig som mest illa så var det förmodligen för att han inte hade mer resurser inombords just då. När han däremot skänkte mig allt det vackra så var det så som hans hjärta egentligen var när det fick blomma ut.  


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vackert Jesper! -Ibbe

2010-05-21 @ 22:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0