Ännu en viktig dag i paradiset.

I går körde jag två stycken föreläsningar i Orlando. Första på Crowne Plaza hotel och andra på Orlando Continental Plaza. Eftersom en agent skulle komma och titta var det lite extra mycket fjärilar i magen. Min kontakt hade dessutom bjudit in två stycken etablerade talare för att lyssna. När jag fick se vilka en av dessa två herrar var tappade jag hakan fullständigt. Tim Ricke var en av de första motivationsgurus jag kom i kontakt med. Jag har läst en av hans böcker. Han har dessutom varit coach för männen bakom den inte helt okända boken och filmen "The secret!". 

Hjärtat bultade på mig. Skulle jag alltså föreläsa för Tim Ricke och inte tvärt om.



Det var en liten genuin skara människor som träffades på Crowne Plaza. Det här var ett pass modell kortare för min del men jag han ändå köra ett litet axplock av mitt material. Det blev lite Kroppsövningar och som final körde jag "Pojken i trädet!". (Det är så historien brukar kallas i utvärderingarna.) Den fungerade fint på en amerikansk publik. De flesta i publiken blev rörda till tårar. Efteråt vet jag inte hur många långa kramar jag fick.

I utvärderingarna kunde jag bland annat läsa följande:

Jesper, your presentation is the sort that makes coming to a meeting worthwhile. The message will stay with me for 25 years. Excellent job! - Joy

För er som har hört historian vet precis vad det där med 25 år innebär, eller hur?

Wonderful speach. You really enrolled and captivated all of us. Thank you for coming to us! - Debbie

Mest stolt är jag nog ändå över att få ett citat från Tim Ricke.

You have all that is needed to be the best. You understand the power of speaking. Great job! - Tim Ricke

Vi hade ett långt samtal efteråt där jag bara satt och lapade i mig smarta tips. Att lyckas som talare i USA är avsevärt svårare än i Sverige och de metoder vi använder för att fixa uppdrag räcker inte i USA. Har nu med mig en handfull nya sätt att nå ut på som jag skall sätta i verket när jag kommer hem. Tim är verkligen en man som har insett att det är bättre att dela med sig än att gå sin egen väg. Jag är stum av beundran över hans stora generositet på området. Det visade sig dessutom att vi båda har en bakgrund inom musikalbranschen. Precis innan vi skulle gå frågade Tim om jag vill komma och göra ett längre seminarium med honom. Det är ju klart att jag ville. Vi skall följa upp med ett möte innan jag lämnar Orlando så får vi se vart vi landar.

Någonstans under det här samtalet gjorde också Tim en analys av mig som talare. Oerhört insiktsfullt och träffsäkert.

Det blev en lång kväll med de båda passen och det var först på småtimmarna som jag påbörjade min resa tillbaka till hotellet.



Här är hela gänget med Debbie, Jerome, Karl, Tim, Chris och Gina(?)

Behöver jag säga att min agent var mer än nöjd efter den här kvällen. Nu återstår att se om detta genererar några uppdrag. Genom tidigare USA resor har jag lärt mig att det inte nödvändigtvis blir så. Å andra sidan så har jag gjort en enorm utveckling senaste året så det kan borga för att det blir annorlunda den här gången. Jag gick än en gång och lade mig helt speedad av alla intryck. Somnade först kl 4:00. Det här är bra för min självbild, helt klart!

Kommentarer
Postat av: Inger-Lise Forsberg

Underbart käre venn!!

Jätteglad för din skuld skal du veta å har en tro på att du kommer komma hur långt som hälst:)Du brinner för det du gör å det lyser om dig

All lycka till så hoppas vi agenten ger dig massa jobb som du vill ta!

Kramar till dig

2010-11-09 @ 18:53:21
Postat av: Lotta

Otroligt roligt att läsa, fantastiskt att du mottogs så väl! /Kram Lotta

2010-11-09 @ 21:49:36
Postat av: Johnny

Enastående! Grattis! Varma men snöiga hälsningar från skaraborg!

2010-11-10 @ 12:48:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0