Det är kul med snö... ibland.

Har bränt en hela massa mil i bilen den här veckan. Hela sex stycken föreläsningar och dessutom förlagda så att tåg inte har varit ett alternativ. Först nu inser jag hur mycket det betyder att få sitta på ett tåg och vila upp sig ett par timmar då och då.

Var i Malmö i torsdags exempelvis och körde en föreläsning för Sveriges Annonsörer. Det tog sin tid att föra bilen nästan 30 mil i blixthalka. Lyckligtvis hade jag stannat över natten och var därför utsövd när jag började dagen.



Vid föreläsningen fick jag en gäst från min tid som artist. Gjorde en krogshow i Ljungby och där möttes vi alltså för över tio år sedan. Lone jobbade på hotellet och vi hade en fin kontakt under min tid i Ljungby. För en tid sedan connectade vi på Facebook och nu var hon alltså på besök för att se mig In Action.



Det var en liten alert grupp med mycket pondus som mötte mig. Många av de i publiken var marknadschefer och ansvariga för olika typer av marknadsfrågor på olika företag. Jag hade dessutom designat en helt ny föreläsning just till dem. Första gången som jag profesíonellt går in och kör 90 minuter material som jag aldrig gjort tidigare. Det gick faktiskt bra. skönt. Efteråt blev det en hel del frågor.

Exakt 9.30 satt vi i bilen enligt planen. Då hade jag åtta minuter tillgodo till nästa föreläsning uppe i Stenungsund för personal på Posten. Det var förstås under förutsättning att det var normalt väglag och normal hastighet som gällde. Så var det inte den här dagen. Köerna gick avsevärt långsammare. Rätt var det var stod det dessutom helt still. En trafikolycka...



När jag till sist enligt GPSen är över 30 minuter sen till slutdestination ringer jag kunden. Inga problem. Vi hade pratat om det här tidigare att det kunde bli patrull med både väder och de små marginalerna. Det var bara att invänta mig. Kändes dock lite frustrerande. Jag har aldrig missat en föreläsning eller kommit sent. Försökte se det positivt. Jag har en jäkligt bra ljudbok som jag lyssnar på nu. Det innebar alltså att jag kunde lyssna mer på den boken än om jag hade hållt tiden.

Efter Landskrona lossnar det något och jag kan köra normal hastighet. Ju närmre Göteborg jag kommer desto mindre sen är jag. Ringer kunden igen. Till sist visar GPSen att jag bara är en minut sen och anländer så vi kan börja prick när vi skall. Dock hade inte alla kommit på plats när jag gjort det vilket innebär att vi blir några minuter sena ändå. Att folk inte kan passa tiden hehe :)



Det blev ett skönt möte i alla fall. Det var flera i publiken som kom med spännande frågor och sådant ger alltid extra krydda till föreläsningen.



På hemvägen var det köer igen. Här är väl ett tydligt bildbevis för att det behövs en ny vägförbindelse över Götaälv. Kanske hade varit smartare och investera i det än i Göta tunneln... I alla fall. Vi har pratat lite om att flytta jag och Malin. Det finns bra jobberbjudanden på andra orter. Sådana här köer får mig dock alltid mycket övertygad om att jag aldrig någonsin kommer att bli storstadsbo. Att ha det så här varje dag... Urk. Tacka vet jag Viskafors.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0