En lektion i attityd



På Universal studios har man designat en hel del attraktioner för att man skall bli rejält blöt. Med tanke på vädret är det inget större problem eftersom man är kruttorr på cirka 20 minuter igen en vanlig dag. Därför var det väldigt kul att se en svensk familj ge sig i kast med en av dessa attraktioner. Det var familjen Negg som var ute i semestersvängen. Hela familjen hade sådana där regnponchos på sig för att inte bli blöta. I båten satt också jag och en spansk familj. Inga regnkläder här inte.

För er som har åkt Kållerado på Lisberg så är det här ungefär samma sak men med en nedblötningsfaktor gånger 20. Det dröjde inte länge förrän vattnet började skvätta rejält. I ena halvan av båten sitter jag och den spansktalande familjen och fullständigt tjuter av lycka. Det här är bara helt fantastiskt kul. I andra halvan av båten sitter det fyra personer som på alla sätt och vis kämpar för att inte få vatten på sig. En helt omöjlig uppgift.

Det dröjer inte länge innan mamman i familjen får sig en rejäl dusch som inte ens hennes regnponcho har en chans att motstå. Hon blir fullständigt dyblöt. Där sitter de och muttrar och diskuterar att de minsann skall klaga efteråt...

Jag funderar på om jag skall tillkännage att jag också är från Sverige. Jag kan dock inte komma på något bra att säga utan fortsättera att njuta av den underbara turen. Det skrattretande är att mamman inte fattar hur nära hon var sitt livs upplevelse. Hade hon kunnat min T4 modell hade hon varit där på nolltid!


Kommentarer
Postat av: Tess

Hahaha! Ooops! Kram

2010-11-12 @ 05:55:23
URL: http://tessconfidential.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0