Personalen på Orange County Courthouse rockar fett!



Det här är väl vad som kan motsvaras av Tingsrätten i Sverige. De har hela 23 stycken rum där man kör domstolsförhandlingar. Rummen ser precis ut som på TV när de har domstolsscener. För att komma in hade de en fullständig kroppskontroll med sådan där maskin som de har när man går på flyget.



Rätt imponerande utsikt från 21 våning med utsikt över Downtown Orlando.



Jag In Action. Mannen närmast i bild är Randal som samordnade dagen. Det blev en bra föreläsning. Jag hade förberett lite nytt material som jag ville prova så jag var lite nervös innan jag gick upp och körde idag. Efteråt fick jag stående ovationer av de uppskattningsvis femton personer som var på plats.

Som alltid i USA delar man ut pris till bästa talaren och idag fick jag motta det priset. Fick ett liknande pris när jag föreläste på NASA för ett par år sedan.

När jag kom till hotellrummet såg jag att jag hade fått ett jättefint mail av Randal efteråt som gjorde mig riktigt rörd. Kan inte exponera de mer personliga delarna men han skriver bland annat:

I want to thank you for gracing us with your presence and enthusiasm.  And I want to, again, congratulate you on a heart-felt speech and profoundly hitting the bulls-eye with that touching story.

Amerikaner är så bra på att berömma. Ibland vet man inte riktigt om de menar allvar. Idag gick det inte att ta miste på reaktionerna dock. En del av mitt framträdande blev väldigt känslosamt och det var flera som grät. Det känns fint när man verkligen når hela vägen in i hjärtat. Det är svårt att hejda sig själv då.

Jag fick frågan om jag ville komma tillbaka och köra en längre utbildning och sådant är förstås svårt att tacka nej till. :)



Här är vi i en av powerdelarna. Det är kul med amerikaner för de kan verkligen hypa. Kommer ihåg förra gången jag kom hem från USA. Man vänjer sig nämligen snabbt vid en mer direkt respons. Så när jag kom tillbaka och körde första föreläsningen i Sverige så blev det en liten kulturkrock. Jag fick snabbt tuna ner för att komma i sync med publiken. Vill poängtera att jag inte menar att svenskar är sämre på något sätt men kulturellt sett är vi mer hämmade än amerikaner.

Efteråt hade jag ett par ytterligare möten och sedan var jag helt slut när jag kom till hotellet. Drack en öl på restaurangen när jag åt mat och blev rätt berusad. Då först insåg jag att jag inte hade ätit på över tolv timmar. Inte undra på att den ölen slog. Nu gäller det att ladda om för imorgon träffar jag en potentiell agent som visat intresse för mina föreläsningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0