Power30

Inser att jag inte har tränat på en vecka och endast har fyra träningspass de senaste tre veckorna. Det är inte i linje med mina ambitioner. Ok att jag har varit i USA och Ok att jag spenderade 24 timmar i mitt livs smärta för en vecka sedan. Det känns i alla fall helt fel.

Dessutom har jag under ett halvårstid arbetat med idén att en ny livsstil skall skapa underverk i kroppen. Detta har för all del fungerat bra så till vida att jag har en avgjort bättre kondition och mer muskler. Dessutom gör min nya livsstil att jag inte har samma problem med fötterna längre. Det som irriterar mig är dock att jag endast gått ner 6 kilo.

Idén var just att arbeta långsiktigt med en ny livsstil och inte stirra mig blind på vågen så mycket. (Vilket har varit fallet tidigare år.) Just nu är jag rätt less på de blygsamma resultaten. Alla mina rådgivare och min PT och hälsocoach säger att det här är rätt väg. Det känns inte så. Jag vill vara smal NU och inte om två år. Någonstans är jag rätt frestad att köra något mer extremt program just nu.

Idén med Power30 är att göra någonting mitt emellan. På ett sätt gillar jag båda vägarna. Det är skönt att veta att jag är på rätt väg å andra sidan gillar jag snabba resultat. Jag blir lite avundfrisk när jag hör alla de som går ner vikt snabbt. Å andra sidan har jag ett par exempel på folk som under samma tid som jag kört New Life har gått ner 10 kilo och nu har gått upp 10 kilo! Dessa människor är jag inte så imponerad av :)

Power30 är designat utifrån ett antal teorier och efter en plan från en dietist. Meningen är att jag skall göra en något snabbare resa än jag gjort sedan april, men inte för snabb. Ingen tillfällig bantning utan fortfarande med förnuft.

Målsättningen är att tappa 4-5 kilo under den här månaden. Något som alla experter säger är en hälsosam viktnedgång. Imorgon går startskottet för Power30. Häng med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0