Världens största sommarland!

Meningen var att jag skulle gå en ledarskapsutbildning idag. Den blev dock inställd varför jag kunde ägna dagen åt helt andra saker. Jag har redan avsatt en hel massa tid för att skriva på boken varför jag istället valde att vara ledig. Det blev en heldag i solen. Att bara vistas i Orlando är som att vara på ett sommarland. Det går inte att ta miste på att det här är en region där turistnäringen är viktig. Lägg därtill den amerikanska andan så har du världens största sommarland. Turistgatan heter International Drive och innebär i praktiken 13 miles av spännande utbud. Orlando har dessutom 8 av världens mest påkostade och bästa nöjesparker inom 1-2 mils radie. Jag häpnas alltid över hur duktiga amerikaner är på underhållning. För mig är det femte gången jag är i Florida och det börjar kännas rätt hemma nu. Skönt.



Så här ser förresten framsidan ut på mitt hotell. Känns inte som om det skulle fungera i Sverige va? Här däremot känns det helt rätt.

Passade också på att göra lite shopping. Fixade alla julklappar till ungarna på ett kick. Köpte sedan en Ipad till mig själv och kan konstatera att jag redan är helt frälst. Jag har hittat så många användningsområden för Ipad'en att jag just nu inte fattar att jag har kunnat leva utan en. Jag är stum av häpnad över detta.



I morgon väntar mitt första tal. Det är personalen på Orange County clerk of courts som får sig lite uppmuntran. Skall bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0