Att någonting så fel kan bli så rätt

Har varit med om en jättehäftig grej idag. Annonskampanjerna för turnén är nu i full gång och det gäller att hålla tungan rätt i munnen för att alla fakta skall bli rätt till alla städer. Ibland hamnar tungan fel i munnen som idag. Av någon anledning hade reklambyrån skickat upp en annons till Trollhättans tidning (TTELA) som gällde en föreläsning jag gjorde i Skövde förra året. (!)

Det hela uppdagades när en rar tjej ringde för att kolla om min föreläsning i Skövde. Ehm.. tänkte jag. Skövde skall vi inte ha någon föreläsning förrän nästa år... Uppenbarligen har den felaktiga annonsen väckt intresse för det har kommit in både telefonsamtal och mail som följd. Några vill gärna se föreläsningen i Skövde (som alltså var för ett år sedan) och andra har i ren nyfikenhet letat sig in på hemsidan och gjort bokningar till Trollhättan trots att vi annonserade för en föreläsning i Skövde. Visst är det coolt!

Till sist lyckades jag få tag på säljaren och i veckan kan vi korrigera misstaget. På måndag däremot kommer tidningsläsarna i Trollhättan återigen läsa om Skövde föreläsningen eftersom den inte går att bromsa.

Med andra ord gör det ingenting om du gör fel saker! Fel saker kan alltid bli rätt så länge intentionen fins att det skall bli rätt. Att däremot göra ingenting leder aldrig någonstans.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0