Ett föreläsaräventyr.




Idag körde jag en föreläsning på Ven. Trodde att det låg i Danmark först men fattade väl på plats att ön Ven är en svensk ö. Det var fler än jag visade det sig som hade gått i samma tro. Det är inte varje dag man åker färja till uppdragen.



Ven var verkligen ett äventyr i sig. Natur och hus påminde inte ett dugg om Sverige. Det förde snarare tanken till södra England. Att man kommer till ett helt unikt samhälle innebär också en helt annan puls och sätt att förhålla sig. Bussen exempelvis stannade där man ville och inte på hållplatser. Talade med ett par av de 200 året runt boende som finns på ön och fick intrycket att man känner sig nästan som ett eget land trots sin litenhet. Vet inte hur mycket bilden säger men det här är i alla fall den minsta bussen jag har åkt. :)



Jag hade ett kul samtal med fd Europolitans vVd som också visade sig vara en av talarna. Det är så lärorikt att träffa människor som har så gedigen bakgrund och på allvar vet vad de talar om. Jag satt som ett lackmuspapper.



Konferensanläggningen låg bredvid, om jag fattade det hela rätt, bredvid en Whiskyfabrik. Därav de stora tunnorna utanför.



Det var ett mycket trevligt gäng som mötte mig och jag hade verkligen jättekul. Var också lite pirrig eftersom jag satte ihop ett par olika föreläsningar i en och samma på ett sätt som jag aldrig gjort tidigare. Det visade sig fungera bra och det verkade vara ett ömsesidigt gillande när jag läste utvärderingarna eftersom hela 78 % gav toppbetyg.



Kvällen kom snabbt och jag lyckades fånga den här bilden i hamnen.



Det är skönt när resan blir ett äventyr i sig. Neo kommer säkert att uppskatta bilderna jag tog. Det händer lite då och då när jag är ute och reser att han frågar vart jag har varit. Tidigare har jag försökt att förklara vad jag föreläst om och vad kunden arbetar med. Men det är ibland lite för abstrakt för att han skall förstå så numera visar jag bilder på vart jag har varit. Det fungerar mycket bättre.

Den här föreläsningen känns som en fin upptakt till turné premiären.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0