Utmaxning på träningsfronten

Kan stolt konstatera att jag har gjort ännu ett genombrott med träningen. Har helt slutat äta socker i form av godis, glass, kakor, läsk och annat snask. Inser att jag aldrig i hela mitt liv, med undantag från när jag var bäbis, har levt utan socker så här länge. Min fru tycker att jag är jätteduktig men det känns inte så. Jag håller som bäst på att arbeta fram ett antal SM-X strategier mot begär och ovanor som är lömnskt effektiva.

Efter att ha kasserat teorin om veganmat till förmån för mer traditionell kost har jag haft svårt att hålla vikten även om jag har tränat mycket. Det blev rätt uppenbart att sockret var den stora boven för det var så att säga det enda jag kunde peka på som inte fyllde någon som helst funktion för min livsföring. Det gör att jag sakta men säkert nu tappar vikt. Känns som om jag äntligen har en vinnande strategi som fungerar och som inte undernär mig som vegan-maten gjorde.

Denna veckan skall jag träna lika många timmar som jag gjorde som aktiv dansare. En rätt bra utveckling efter bara ett halvt år intensiv träning. Rev av de första två timmarna idag på cykeln. Det var härligt höstväder idag och en skön höst vind som blåste livligt.

Kommentarer
Postat av: Marlene

Där ser du Jesper, visst e´det sockret som e´boven! Jag har själv stått emot detta farliga medel i över ett år nu! Annars äter jag vanlig kost!

Slit på, du är bäst!

Kram till er alla!

2010-10-05 @ 06:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0