Är man gammal eller?

Idag var jag grymt sugen på att träna aerobics. Kollade samtliga gym i stan utan att hitta aerobics på veckoschemat. En gång i tiden fanns det bara aerobics som gruppträning. Hur gick det här till tänkte jag? Förmodligen ett bredare utbud och många andra träningsformer som folk tycker är roligare. Det kan också vara så att man inte förnyade stegfloran varför folk tröttnade på att göra samma steg om och om igen. Vem vet.

Till sist hittade jag i alla fall aerobics på Friskis och svettis. Synd bara att det kolliderade med ett viktigt möte. Det fick bli cirkel träning istället. Det var Örjan på Onyx som körde passet. Det var spännande i dubbel bemärkelse. För det första hade jag aldrig tränat cirkelträning tidigare och för det andra känner jag Örjan som grymt duktig entrepenör och ägare av Onyx-kedjan. En man som brinner för utvecklingen av sin verksamhet och aldrig blir riktigt nöjd. En person som jag på många sätt kan hämta inspiration ifrån. Därför tyckte jag det skulle bli spännande att se hur han klarade av att leda ett träningspass.

Det blev ett riktigt bra pass. Örjan hade valt ut en bra mix av olika övningar och lagom långa intervall för att man verkligen skulle kunna maxa. Något som jag blev förälskad i var att man kombinerade styrka och konditionsträning enligt modellen 2 set med styrketräning och sedan 2 set med kondition osv. Man han verkligen ladda i styrkeövningarna och låta musklerna återhämta sig vid konditionsövningarna. Sedan när man maxat konditionsövningarna kunde man hämta andan medans man pushade sig igenom styrketräningen.

Det var helt klart inte sista gången jag tränade cirkelträning... med Örjan. He rocks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0