Augusti slutade på Topp!



Augusti har verkligen varit en spännande månad på många sätt. Nästan ingenting har blivit som jag har tänkt mig. Vädret exempelvis. I normala fall skulle jag ha kunnat cykla hela augusti månad. Men inte i år. Jag kan trotsa regnet ibland och det är jag rätt stolt över. Men jag är inte sugen på att cykla i ösregn varje dag. När jag körde Neo och Nomi till dagis igår kollade jag på termometern. 0 Grader! Vintertemperatur! Fick till och med skrapa bilen. Jag slutar aldrig att fashineras över vädret. Hur det svänger och ändras. Det finns inga säkra kort. Till och med i Death Valley regnar det... men bara var hundrade år eller hur det nu är.

På jobbronten har det inte heller blivit som jag trodde. Jag brukar ha mina första uppdrag en bit in i september och har lagt upp min planering efter det. I år däremot har jag gjort ett flertal föreläsningar redan i augusti vilket självklart är jättekul. Det har dock fått till följd av att jag har fått trolla med knäna för att få fram tillräckligt med tid. Dessutom har min kära Malin åkt till Tyskland på Cykelmässa så jag har båda barnen själv. Jag älskar verkligen utmaningar. Det är kul när det kör ihop sig på det här sättet. Det är nämligen en fantastisk möjlighet att  träna sin attityd!

Det är inte hur man har det utan hur man tar det som räknas som den gamla devisen lyder.

Har precis läst ut Olof Röhlanders debutbok "Det blir alltid som man tänkt sig!". Var först lite orolig över den titeln eftersom det faktiskt finns New-Age läror i omlopp som bokstavligt talat menar att det är på det viset. Det visade sig dock att min oro var obefogad. Den gode Olof är väl ankrad i den vetenskapliga delen av prestations-psykologin. Boken är dessutom skriven på ett väldigt behagligt sätt. Det jag särskilt gillar är hur Olof varierar skrivandet mellan historier om sig själv, exempel och metodik. Kan varmt rekommendera den till alla som letar efter boktips. Jag ger den fyra getingar av fyra möjliga.

Min augustimånad skulle jag vilja sammanfatta så här:

Nästan ingenting har blivit som jag tänkt mig men det har blivit häpnadsväckande bra ändå!

(Vilket enligt Rählanders definition innebär att det har blivit som jag tänkt mig. Ehh. Läs boken så fattar du vad jag menar.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0