Idag är jag lite extra stolt över migsjälv.



Efter en fin dag med familjen hade jag planerat att springa. Problemet var bara att det börja regna något ohyggligt. Jag stod med träningskläderna på och lurade på hur jag skulle göra. Regn brukar inte trotsa mig men idag kände jag mig inte sugen på att gå ut. Jag bestämde mig därför för att vänta tills regnet upphörde... men det gjorde det inte.

Däremot lättade regnet något och det var det enda tecknet jag behövde: Nu blir det löpning!

Normala fall brukar det vara mängder av bilar vid spåret på en söndag. Idag däremot var jag helt själv som bilden visar. Det kändes riktigt coolt att inse det. Jag var riktigt laddad idag så det hade känts som ett nederlag att inte kunna springa. Nu byttes den känslan till en triumf istället. Det är precis den typen av standard som gör skillnaden i livet och just idag levde jag den standarden.

Jag körde 9 kilometer idag igen och förbättrade tiden med en minut sedan sist. Det var ett jobbigt pass i leran men väldigt firskt i luften. Det är också mycket glädjande att löpträningen ger framsteg och att fötterna håller.

Jag summerar träningsveckan med totalt 9 träningspass varav tre högintensiva enligt fördelningen:

2 Gym pass varav 1 med Jörgen
6 Cykelpass
1 löppass

Just nu är jag väldigt lycklig och väldigt nöjd med den här träningsveckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0