M.I.T. nästa!

Har varit alldeles upprymd sedan det blev helt klart att jag skall till USA i november och föreläsa på M.I.T. (Massachusets institute of technology) Det är en av mina riktigt stora karriärdrömmar som därmed går i uppfyllelse. För er som inte vet det så kan jag berätta att M.I.T. är världens i särklass mest välrenomerade universitet. Bland eleverna finns hela 63 nobelpristagare. Tittar man sedan på de som gjort sin forskning där så stiger siffran till 75 nobelpristagare.

Det här inträffar nästan på dagen som jag firar fyra år som föreläsare. (Skall man vara riktigt rättvis kan man också säga tre år som föreläsare eftersom jag var pappaledig nästan ett halvår och min första säsong som föreläsare endast gav tre uppdrag.)

När jag tänker på hur det kommer att kännas att vistas i en miljö som den som M.I.T. erbjuder blir jag nästan hög. Faktum är att när jag tänker på det så får jag lite fjärilar i magen redan nu. Får köra en hel del mental SM-X träning inför det här.

Här är målsättningen inför den 12 november. Dagen för mitt tal:

Jag skall överträffa mig själv gånger 10 i mitt framförande. De skall få uppleva sitt livs ögonblick.
Jag skall skapa minst en kontakt där som består efter att jag rest därifrån.
Jag skall vara i mitt livs form när jag väl är där.
Jag skall se till att njuta av hela visstelsen.

Nedräkningen har börjat!

Kommentarer
Postat av: Else-Britt

Grattis Jesper!



Du är bäst!



Kram mamma

2010-09-15 @ 21:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0