Trött och segerrik

Just nu är jag väldigt trött efter en hård vecka. Jag är trött men mycket nöjd. Flera saker har verkligen gått min väg den här veckan och jag har skördat en hel del frukt av mina massiva ansträngningar. Det är en fin känsla tycker jag när man känner att man verkligen förtjänar tröttheten. Att man inte vill streta emot utan bara kan njuta av att få återhämta sig. Just så känns det just nu. Det skall bli skönt att få ägna helgen åt familj, kärlek och musik och annat som får mig att må bra.

Min första mentor, Jan-Eric Nyman, sade en sak som jag aldrig kommer att glömma. Man måste hinna längta. Visst är det bra? Man måste hinna längta! Det är ett av det smartaste tipsen man kan ge en som är fokuserad tycker jag. En av de bästa lärarna jag haft, Anders Lindnér, använde ett klassiskt ordspråk för att säga samma sak. Livet är fullt av smultronställen. Jag har alltid fått enormt mycket hopp av de orden. Det finns så mycket inbyggt i det uttrycket. Dels att inte stirra sig blind för mycket på en sak men också att inte gråta över det som inte blev eftersom det alltid finns någonting annat.

I helgen skall jag hinna längta efter mitt arbete som jag fullkomligt älskar av hela mitt hjärta och jag skall också besöka smultronställen som jag gått förbi den här veckan.

ha en bra helg och gör den till något alldeles extra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0