Möte med en mästare - Dalai Lama

I lördags var jag och tittade på Dalai Lama tillsammans med Susanne och Annitta.



Susanne Hamadeh är ett av de nya stjärnskotten i Actionplant. Hon har på kort tid positionerat sig i toppen av teamet. Hon är dessutom en fantastisk människa med en enorm livslust och sunda värderingar. Känns väldigt bra att ha henne med i teamet.

Annitta Nielsen är också en gedigen coach i teamet. Just nu gör hon inte så mycket coachningar för Actionplant eftersom hon är på väg att gå en pilgrimsfärd i Spanien. Annitta har ett så brett kunnande och har alltid ett spännande perspektiv på saker och ting. Jag och Annitta har väldigt olika utgångspunkt i många frågor men har alltid lika givande samtal. Annitta är enormt uppskattad i teamet och har gjort beundransvärda insatser gång efter annan.

Dalai Lama då?

Min summering av resan var nog ändå att bilresan tillsammans med dessa fantastiska tjejer var höjdpunkten.



Det vore fel av mig och säga att Dalai Lama höll världsklass i sitt framförande. Har har ju trots allt kommit upp i åren och har lite svårt med att prata engelska. Men eftersom han är den han är hade ändå mötet en viss behållning. Att han däremot är en väldigt klok man går inte att ta miste på.



Bredvid oss satt Ida Chaves, Michael Wesley och Lotta Wesley. Ida är utbildad i ett slags metodik som kallas resan. Michael och Lotta lärde jag känna en gång på en träff som min vän Olof Röhlander ordnade. Det klickade med en gång och nu har vi arbetat tillsammans i snart två år.

Michael och Lotta är väldigt duktiga coacher och en del av Actionplants coaching team. Dessutom driver ett bemanningsföretag som hyr pensionärer tillsammans. Kul att träffa så många toppen människor på en och samma gång. Tusen tack Lotta för att du samordnade den här resan!



Här är Dalai Lama... (Som man tydligt kan se... Iphones kamera zoomar inget vidare.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0