I huvudet på en föreläsare - Del 3

Uppdraget igår har verkligen gett mig massor av insikter. Det, efter omständigheterna, ändå tillfredsställande resultatet visar att min rutin gör att jag till och med under svåra omständigheter kan leverera. Det känns väldigt skönt.

Det visar också att jag lever mitt budskap. För fyra, fem år sedan hade jag efter en sådan här händelse blivit arg och letat efter syndabockar, hade haft svårt att ta min del av ansvaret och förmodligen brutit ihop i veckor. Nu kunde jag snabbt analysera och dra slutsatser. Visst blev jag känslomässigt berörd och ledsen för att det inte blev som jag tänkt men det är fullt mänskligt och som jag ser det ett väldigt bra bevis för den passion jag känner för mitt jobb. Jag vill leverera så himla mycket.

En viktig insikt är att mitt material behöver bli mer dynamiskt. Jag behöver fler verktyg för att snabbt kalibrera föreläsningen. Har redan ett par idéer för hur det skall gå till. :)

Igår diskuterade jag och teamet olika lösningar för att vi inte skall vara sårbara rent tekniskt sett. En rad förslag kom upp och några kommer vi att sätta i verket på en gång.

Jag fick också en bra påminnelse om att det viktiga inte är hur jag själv känner inför min insats utan vad publiken upplever. Statistiskt sett så är resultatet igår mycket bättre än vad mina högsta betyg var för ett och ett halvt år sedan.

Det fina är att jag nu har en helt ny story att berätta. För hur många gånger smäller man av två brandlarm och har ett rämnande tak under en och samma föreläsning? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0