I huvudet på en föreläsare - Del 1

Igår var en milstolpe för mig. Jag har haft den här enskilda dagen som mål för ett enormt förbättringsarbete i mitt föreläsningsmaterial. Har lagt ner mycket tid på att skapa nytt material och att förbättra befintligt material. Det har varit riktigt kul att repetera och jag har tagit mig ordentligt med tid för att skapa en helt ny standard i mitt föreläsande.



Här är Marko in Action.

Valet av dag för denna målsättning kom sig naturligt eftersom jag fick ett uppdrag för en grupp och en plats som har ett viktigt symbolvärde för mig. Platsen var Bäckängskolan i Borås. För er som har sett föreläsningen så vet ni att denna min gymnasieskola har varit väldigt avgörande för hela mitt liv. Totalt på plats var närmare 500 personer från mina hemtrakter. Känslan och förutsättningarna var perfekta.



Snygg Piké...

Redan dagen innan började teamet att rigga det tekniska. Då stötte vi på första problemet. Hissen med utrustning fastnade och vi stod helt stilla i 40 minuter. Väl på plats i Bäckängskolan får vi nya direktiv från kunden. På grund av en elevföreställning kan vi inte sätta upp utrustningen som det var tänkt. Allting sinkar oss. Vi får då ett positivt besked från Vaktmästaren att de har fördröjt larmet till kl 24:00. Detta visade sig dock vara fel... När vi håller på och arbetar som bäst kommer en vakt och undrar vad vi håller på med...



Någonstans runt klockan 3:00 på natten börjar vi bli färdiga med riggning och ljusprogrammering. Trots att vi har blivit fördröjda är hela teamt på gott humör. Vi har en känsla och en tro att det här kommer bli något riktigt stort!

Själv somnade jag gott 3:30.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0